PATVIRTINTA
Šilutės rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2019-12-31 įsakymu Nr. A2-318
SAUGŲ SENIŪNIJOS SOCIALINIO DARBO ORGANIZAORIAUS PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I. SKYRIUS
PAREIGYBĖ
1. Socialinio darbo organizatorius yra specialistų grupės.
2. Pareigybės lygis – A2.
II. SKYRIUS
SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
3. Socialinio darbo organizatorius turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
3.1. turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį išsilavinimą su socialinio darbo bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintą išsilavinimą arba aukštąjį koleginį išsilavinimą su socialinio darbo profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilyginą išsilavinimą;
3.2. būti susipažinusiam su Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos raštais, ministro įsakymais, Savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais, Administracijos direktoriaus įsakymais, skyriaus veiklos nuostatais, pareigybės aprašymu bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinės apsaugos darbo sritį;
3.3. sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, išmanyti Dokumentų rengimo, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles;
3.4. mokėti dirbti šiomis kompiuterio programomis: MS Word, MS Excel, MS Outlook, Internet Explorer;
3.5. gebėti naudotis dokumentų paieškos sistemomis;
3.6. gebėti planuoti, organizuoti savo veiklą;
3.7. būti pareigingam, darbščiam, mokėti bendrauti su klientais.
III. SKYRIUS
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
4. Socialinio darbo organizatoriaus funkcijos:
4.1.Organizuoti socialinį darbą seniūnijoje, surinkti informaciją apie būtinybę asmeniui ar šeimai gauti pagalbą bei inicijuoti šios pagalbos teikimą;
4.2. Bendradarbiauti su asmeniu ar šeima, analizuoti galimus problemos sprendimo būdus, vertinti asmens ar šeimos motyvaciją ir galimybes patiems spręsti savo socialines problemas;
4.3. Priimti iš gyventojų prašymus ir reikalingas pažymas, nustatyti teisę gauti socialines pašalpas, būsto šildymo išlaidų bei išlaidų už šaltą ir karštą vandenį kompensacijas, išmokas vaikams, duomenis suvesti į kompiuterinę programą PARAMA ir socialinės paramos informacinę sistemą SPIS, apskaičiuoti kompensacijas, suformuoti paramos gavėjų bylas, jas pateikti Socialinės paramos skyriui. Išmokų gavėjų pateiktus dokumentus saugoti gavėjo byloje, baigus mokėti – bylas laiku perduoti į archyvą.
4.4.. Dirbti su socialinių išmokų apskaitos sistema „Parama“, socialinės paramos šeimai informacine sistema SPIS, duomenų registrais (SODRA, Gyventojų registras, Užimtumo tarnyba, NMA, NDNT, REGITRA, Mokinių registras, Studentų registras, ŽŪ technika, Gyvūnų registras) bei kitomis sistemomis, kurios reikalingos išmokų ir paslaugų skyrimui;
4.5. Priimti asmenų prašymus dėl maisto produktų ir higienos prekių iš Europos pagalbos labiausiai skurstantiems fondo gavimo, nustatyti teisę juos gauti. Paruošti gavėjų sąrašus, juos pateikti Lietuvos Raudonojo Kryžiaus draugijai. Maisto produktus išdalinti gavėjams pagal sudarytus sąrašus;
4.6. Priimti gyventojų prašymus bei sudaryti paramos gavėjų sąrašus dėl paramos maisto produktais gavimo iš labdaros ir paramos fondo „Maisto bankas“. Pagal sudarytus sąrašus paramą išdalinti, ir ataskaitas pateikti Socialinės paramos skyriui, labdaros ir paramos fondui „Maisto bankas“. Bendradarbiaujant su labdaros ir paramos fondu dalyvauti jo rengiamose „Maisto banko“ akcijose;
4.7. Organizuoti seniūnijos Piniginės socialinės paramos komisijos darbą, tikrinant bendrai gyvenančių arba vieno gyvenančio asmens buities gyvenimo sąlygas, pajamas, surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą;
4.8. Lankyti vienišus asmenis, neįgaliuosius ir socialiai remtinas šeimas. Pagal poreikį ruošti ir teikti Socialinės paramos skyriui informaciją apie seniūnijoje gyvenančius vienišus pensininkus, neįgaliuosius bei kitus socialiai remtinus asmenis ir šeimas;
4.9. Teikti gyventojams konsultacijas piniginės socialinės paramos, materialinės paramos ir išmokų skyrimo, mokėjimo ir kitais klausimais;
4.10. Dalyvauti ruošiant ir įgyvendinant įvairias socialines programas seniūnijų gyventojams;
4.11. Vertinti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį ir esant reikalui suformuoti bylą dėl socialinės priežiūros paslaugų, trumpalaikės (ilgalaikės) socialinės globos paslaugų skyrimo. Atlikti asmenų, sukakusių senatvės pensijos amžių, asmens veiklos ir gebėjimų dalyvauti vertinimą;
4.12. Teikti ataskaitas ir kitą informaciją savivaldybės Administracijos direktoriui, Socialinės paramos skyriui, kitiems savivaldybės padaliniams, seniūnui pagal kompetenciją;
4.13. Nuolat bendradarbiauti su savivaldybės teritorijoje veikiančiomis socialines paslaugas teikiančiomis įstaigomis ir organizacijomis, kitomis institucijomis socialinės paramos teikimo seniūnijos gyventojams klausimais.
4.14. Vykdyti kitus Administracijos direktoriaus, Socialinės paramos skyriaus vedėjo ir seniūno pavedimus žodžiu ir raštu pareigybėje priskirtais klausimais.