Šilutės savivaldybės administracijos direktoriaus 2014 m. sausio 8 d. įsakymu Nr. A1-27 Šilutės Vydūno gimnazija skiriama bazine mokykla registruoti eksternų prašymus laikyti brandos egzaminus, organizuoti ir vykdyti mokyklinių brandos egzaminų pakartotinę sesiją ir kandidatų, laikiusių mokyklinius brandos egzaminus, apeliacijų nagrinėjimą.
Brandos egzaminų organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo 2 punkte apibrėžta: „Eksternas – asmuo, įgijęs vidurinį išsilavinimą Lietuvoje ar užsienyje, arba užsienio šalies mokyklos vidurinio ugdymo programos baigiamosios klasės mokinys, pageidaujantys laikyti brandos egzaminą.“
Eksternai, planuojantys brandos egzaminus laikyti 2014 metais, po sausio 15 dienos gali teikti prašymus bazinės mokyklos vadovui. Brandos egzaminų organizavimo ir vykdymo tvarkos apraše numatyta, kad eksternai prašymus turi pateikti iki kovo 5 dienos, o pasirinktus brandos egzaminus turės laikyti pagrindinėje sesijoje.
Pateikdamas prašymą bazinės mokyklos vadovui eksternas privalo pateikti:
1) asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (asmens tapatybės kortelę, pasą ar leidimą gyventi Lietuvoje) arba vairuotojo pažymėjimą;
2) vidurinį išsilavinimą liudijantį dokumentą (brandos atestatą, profesinės ar aukštesniosios mokyklos diplomą, jei vidurinis išsilavinimas įgytas Lietuvoje);
3) Studijų kokybės vertinimo centro pažymą, kuria vidurinį išsilavinimą liudijanti kvalifikacija įvertinta lygiaverte arba lygiaverte su sąlyga, kad bus išlaikyti brandos egzaminai, ar patvirtintą jos kopiją arba švietimo ir mokslo ministro įsakymą dėl vidurinio išsilavinimo pripažinimo ar patvirtintą jo kopiją (jei vidurinis išsilavinimas įgytas užsienyje);
4) užsienio šalies mokyklos išduotą dokumentą, liudijantį, kad asmuo mokosi vidurinio ugdymo programos baigiamojoje klasėje (užsienio šalies mokyklos mokinys);
5) kvitą, patvirtinantį pinigų įmoką už pasirinktus brandos egzaminus (50 litų už kiekvieną pasirinktą dalyko brandos egzaminą).
Švietimo skyrius